December 3, 2020

Maksud mimpi

Home Forums Forum Masalah Umum Maksud mimpi

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • Author
    Posts
  • #87001489

    Assalamualaikum ..

    Semoga Habib dan keluarga serta ahli majelis Rasulullah dalam lindungan yang Maha Esa

    Saya ada bermimpi mengenai arwah bapa saya…mimpinya kira2 begini..:

    Saya dan keluarga melalui satu jalan hutan dan ditepi itu ada org yang sedang terlantar sakit …kemudian kami melalui satu kawasan anak2 sedang bersilat sambil berzikir macam tu…
    dan kami pun berjalan lagik dan melalui jalan yang sama iaitu tempat org yang sakit terlantar itu….kawasannya dibawah pokok besar ada pondok….dan saya pun terpandang wajahnya mirip arwah ayah saya dan ibu suruh saya melihat org itu lalu saya pun pergi dan saya pun bertanya pakcik ni mukanya macam ayah saya tapi org tua itu terus katakan aku tak ada anak…
    dan saya cakap lagik muka pakcik ini mirip arwah ayah saya dan dia pun memberi respon yang o.k ..keadaannya agak sedih sbb takder org ambil tahu tentang org tua yang menyerupai ayah saya itu tetapi org tua itu agak tenang2 saja…..tiba2 datang jururawat utk bawanya ker hospital
    dan apabila diangkat org tua itu mukanya langsung berubah dan tidak serupa langsung dgn arwah ayah saya dan tiba-tiba anak orang tua itu pun muncul…….
    Kemudian saya pun balik dan didalam mimpi itu rakan saya berkata tuhan jelma kan org itu supaya untuk menghilangkan rindu saya terhadap arwah…
    kemudian saya pun menangis sambil memeluk ibu saya dan saya berkata hilang rinduku ini wahai ibu setelah melihat org tua yang mirip arwah ayah saya….begitu lah lebih kurang mimpi saya..
    [b]Apakah maksud mimpi saya tu ya Habib…adakah ayah saya tersiksa..atau dia bahagia di alam sana bersama PenciptaNya yang Maha Agong ?????[/b]

    Saya insyaAllah tiap2 hari tidak lupa hadiahkan alfatihah dan doakan utknya…..ayah saya semasa hidupnya adalah seorang imam di surau dan mengajar anak2 kecil baca al-quran dan kami adik beradik dididik dgn ajaran agama yang kuat dan mereka mmg ikut cuma saya yang agak degil ya Habib…..
    Susah hati saya ya Habib dengan mimpi ini harap2 ayah saya bahagia di sana……

    Maaf ya Habib panjang saya tulis ambil masa Habib untuk membaca

    Terima Kasih
    Kuala Lumpur

    #87001519
    Munzir Almusawa
    Participant

    Alaikumsalam warahmatullah wabarakatuh,

    Anugerah dan Cahaya Rahmat Nya semoga selalu menerangi hari hari anda,

    Saudaraku yg kumuliakan,
    sepanjang yg saya fahami, mimpi itu isyarat kerinduan ayah anda pada anda, Allah menyampaikannya pada anda brntuk kerinduan itu dengan mimpi itu, sebab sebagian ulama mengatakan takwil mimpi sering berbalik dari aslinya, jika ia mimpi salah satu saudaranya wafat maka takwilnya adalah orang tu panjang umur,
    saya pernah mimpi ibu saya wafat, maka Guru Mulia saya katakan ibumu akan panjang umur, dan terbukti sekarang ibu ana masih segar bugar, dan mimpi itu sudah 11 tahun yg lalu,

    demikian pula jika mimpi anda rindu pada ayah yg telah wafat maka maknanya ayah anda lah yg rindu pada anda,

    Demikian saudaraku yg kumuliakan, semoga dalam kebahagiaan selalu, semoga sukses dg segala cita cita,

    Wallahu a\’lam

    #87001866
    Lubna Alaydrus
    Participant

    Assalamu\’alaikum WrWb,
    Saya pernah bermimpi bertemu dengan Habib Umar bin Hafiz, 2 kali.
    Apa artinya ?

    #87001876
    Munzir Almusawa
    Participant

    Alaikumsalam warahmatullah wabarakatuh,

    Limpahan kebahagiaan dan kesejukan hati semoga selalu menerangi hari hari anda,

    Saudariku yg kumuliakan,
    bermimpi jumpa dg orang shalih menunjukkan hubungan ruh dengan mereka, sebagimana sabda Rasul saw : \"Ruh adalah bagai pasukan yg berkelompok kelompok, jika saling menyayangi maka akan bersatu, dan jika membenci maka berpisah\" (Shahih Bukhari)

    sabda Rasulullah saw :\"Mimpi baik adalah dari Allah dan mimpi buruk adalah dari syaitan\", juga sabda Rasulullah saw : \"Mimpi orang mukmin adalah salah satu dari bagian kenabian\" (Shahih Bukhari).

    Demikian saudariku yg kumuliakan, semoga dalam kebahagiaan selalu, semoga sukses dg segala cita cita,

    Wallahu a\’lam

Viewing 4 posts - 1 through 4 (of 4 total)
  • The forum ‘Forum Masalah Umum’ is closed to new topics and replies.

Artikel Terpopuler

Artikel Terbaru